Wednesday 25 September 2013

Trypsin - Chemotrypsin


Pengkerias dalam badan manusia betindak sebagai organ yang menghasilkan hormon2 penting termasuk insulin,glucagon dan somatostatin.Disaming ia juga menghasilkan enzim pencernaan yang disalurkan melalui saluran halus darah untuk mencernakan zat2 makanan seperti protin,karbohidrat dan lemak.Enzim2 lain yang dihasilakn olih pengkerias ialah  trypsin, chymotrypsin, aminopeptidases, elastase, amylases, lipase, phospholipases, nucleases

Dalam kaedah pembasmian kanser enzim trypsin dan chymotrypsin adalah enzim penting kerana ia mampu memecahkan tembok protin yang mengelilingi sel kanser.Selagi tembok protin ini tidak dapat dimusnahkan selagi itulah sel kanser akan terselamat dari serangan antibodi badan.

Kebanyakan pakar terapi metabolik terapi B17 memberi perhatian penting kepada pengkerias. Ia mestilah berada dalam keadaan terbaik untuk memastikan penghasilan enzim2 penting ini selain bantuan vitamin B17.

Sesetengah terapi alternatif kanser yang lain yang tidak menggunakan vitamin B17 menumpukan perhatian kepada keberkesan pengkerias menghasilkan enzim2 pencerna protin yang kuat yang mampu memusnahkan jaluran protin secara efektif.Mereka menumpukan kearah membina pengkerias yang berprestij dan agar kanser dapat dihapuskan dalam keadaan normal tanpa unsur2 luar seperti penggunaan  amygadalin.

Tumor malignan adalah dilindungi olih jaluran protin bercas negatif.Memandangkan antibodi badan manusia juga bercas negetif tumor tersebut tidak dianggap entiti asing olih antibodi malah ianya diiktiraf ebagai sebahagian dari sel badan yang sihat.Umpama anda mendekatkan dua magnet dalam keadaan pola negetif dengan pola negetif. Magnet tidak akan melekat,sebaliknya ia menolak antara satu sama lain.Begitulah antibodi dalam badan bekerja ia tidak menyerang sel yang yang memounyai cas yang sama.Dengan ini tumor adi terselamat dari dimusnahkan.

Olih itu enzim pengkerias terutamanya trypsin dan chemotrypsin  amat diperlukan untuk memusnahkan tembok protin pada sel kanser  agar sel kanser yang terdedah bercas positif dengan itu ia akan ditarik kedalam antibodi dan dimusnahkan. Walaupun sel kanser hanya bolih dihapuskan dengan antibodi yang kuat namun fungsi enzim trypsin dan chemotrypsin juga penting kerana kanser membiak dalam badan kerana kelemahan pengkerias menghasilkan enzim pemusnah protin. Malah pakar2 kanser berpendapat enzim trypsin dan chemotrypsin yang kuat juga mampu memusnahkan sel kanser bersendirian tanpa pertolongan antibodi.

Disinilah pentingnya suppliment untuk pengkerias dimasukkan kedalam salah satu protkol terapi metabolik B17. Supplimen ini dikenali sebagai enzim proteolytic dan pencreatic enzyme.Untuk terapi metabolik B17 hanya enzim yang berkaitan pencernaan protin sahaja yang perlu diambil umpamanya bromalain,Protease,Twinlab, Pancreatin Quadruple Strength,Megazyme Forte dan sebagainya.

Walaupun umpamanya bromalain lebih popular digunakan sebagai enzim pengkerias dalam protokol terapi B17 namun saya lebih suka untuk mengkhususkan kepada enzim yang berkaitan dengan pemusnahan kanser seperti “pencreatin Quaruple Strength” kerana fungsi khususnya ialah menghalang metasis tumor.PQS mempunyai enzim trypsin,chymotrypsin,amylase dan lipase yang amat membantu dalam pemecahan tembok protin sel kanser.Unsur2 ini lebih digemari untuk digunakan olih Dr Kerbs yang menemukan vitamin B17.

Namun bromolain yang diperbuat dari ekstrak buah nenas  mudah didapati di pasaran dan ia juga mempunyai enzim pemusnah protin yang berkesan. Bagi melengkapi terapi yang di sebut di atas produk di bawah ini merupakan produk yang sangat luarbiasa untuk di gunakan pada tahap dan Fasa pertama rawatan metabolik therapi. 


1.Trypsin- Chemotrypsin 



2.Bromalain 









No comments:

Post a Comment