Tuesday 24 September 2013

Kanser Dan Oksigen


Cancer Dan Oksigen

Sel-sel kanser tidak boleh hidup dalam kehadiran paras oksigen yang tinggi. Untuk memahami bagai mana peranan oksigen dalam badan mempengaruhi pertumbuhan sel kanser anda harus faham peranan Alkali dan Asid dalam badan manusia.

Tisu-tisu badan yang di serang kanser mempunyai kandungan asid yang sangat tinggi .Manakala tisu-tisu sihat adalah beralkali . Air (H2O) terurai menjadi H+ ( mengandungi cas Positif ) dan OH- ( Mengandungi cas Negetif ). Apabila satu penguraian mengandungi lebih banyak H+ daripada OH- Ini akan membentuk persekitaran dalam badan menjadi asid. Dengan istilah yang paling mudah, persekitaran ini amat sesuai untuk sel kanser merebak. Apabila ia mengandungi lebih banyak OH- daripada H+ dikatakan sebagai alkali. Persekitaran maut bagi sel kanser.

Apabila oksigen memasuki satu larutan asid ia dapat bergabung dengan H+ IONS untuk membentuk air. Oksigen amat diperlukan untuk membantu meneutralkan asid, Sedangkan asid dapat mencegah oksigen daripada sampai kepada tisu sel yang berasid.

Satu sebatian alkali mempunyai cara kerja yang songsang. Dua unsur hydroxyl ions (OH-) dapat bergabung untuk mengeluarkan satu molekul air dan satu atom oksigen. Dengan kata lain, satu larutan alkali dapat membekalkan oksigen pada tisu-tisu dalam badan kita. Ingat fakta awal Sel-sel kanser tidak boleh hidup dalam kehadiran paras oksigen yang tinggi.

Skala pada pertunjuk pH dari 0 hingga 14, pH 7 merupakan pertunjuk natural. Di bawah pH 7 adalah paras asid dan di atas pH 7 merupakan paras alkali. Darah, limfa dan bendalir tulang belakang serebrum dalam badan manusia adalah direka menjadi agak beralkali pada satu pH 7.4.

Dr Szent Gyorgy pemenang hadiah nobel pada 1937 telah berhasil menemukan bahawa asid lemak dan sulfur, kaya dengan protein dapat meningkat pengoksigenan dalam badan. Pada sudut yang lain pula Dr Budwig meminta untuk menguji hasil penemuan ini. Beliau telah menguji dengan cara memberi makan pesakit-pesakit kanser. flaxseed oil dan keju kotej rendah lemak (low-fat cottage cheese) setiap hari .

Ramuan Dr Budwig

Minyak flaxseed ( flaxseed oil ) 8 auns atau Minyak Bijan
keju kotej rendah lemak ( low-fat cottage cheese) 4 auns
Nenas ¼ Biji
Semua ramuan di atas di minum setiap hari selama 3 bulan


Menurut pengalaman Dr Budwig Selepas tiga bulan boleh dilihat dalam darah pesakit-pesakit kanser, dan ketumbuhan-ketumbuhan malignan mula mengecut. Lebih banyak kesan pertarungan dan kandungan oksigen dalam sel kanser di jumpai. Ini merupakan pertanda positif bagi pesakit kanser.

No comments:

Post a Comment